Google Chrome Tarayıcınızı Kullanışlı Hale Getirecek En iyi Uzantılar (Eklentiler)

en iyi google chrome uzantıları, google chrome eklentileri 2016, google chrome webstore popüler uygulamalar, google chrome en iyi uzantılar

Gerek sadeliği, gerek hızı, gerekse zengin uygulama mağazasıyla vazgeçemediğim tarayıcıların (web browser) başında geliyor Google Chrome.

Eminim ki Chrome hayranı pek çok insan var benim gibi.

İşte bu yazımda Chrome hayranı kişilerin hayranlık derecelerini birkaç kat artıracak uzantıları (eklentileri) listeleyeceğim. Benim bu listeye eklemediğim ve sizin vazgeçemediğiniz uzantılar varsa paylaşırsanız mutlu olurum.



# Bookmark Manager

Yer imlerinizi kontrol etmek için eşsiz bir uzantı. Yeni yer imi ekleyebilir, mevcut yer imlerinizi tek bir sayfada görebilir, onları kolayca sürükle bırak yöntemi ile düzenleyebilirsiniz. Dilerseniz yer imlerinizi seçili hale getirerek çoklu işlem de yapabilirsiniz.

# Save To Pocket

Beğendiğiniz ve daha sonra tekrar ziyaret etmek istediğiniz internet sitelerini yer imlerine eklemek yerine dilerseniz Pocket hesabınıza da kaydedebilirsiniz. Kaydetme esnasında etiketleme yapabiliyor olmanız ilgilendiğiniz sayfaları daha sonra bulmanızı kolaylaştırıyor.

# Save To Facebook

Facebook'ta beğendiğimiz bir gönderiyi sonrası için kaydedip ihtiyacımız olduğunda onu "Kaydedilenler" sekmesinden bulabildiğimizi herkes biliyor heralde. Bu işlemi internette gezerken görüp beğendiğimiz herhangi bir sayfa için de yapabiliriz. Pocket ile aynı mantıkla çalışan bir sistem ancak burada etiketleme yapamıyoruz. Oysa pek çok kimse için aradığı şeyi Facebook'ta bulmak zaman kazandıran bir olay. Benim için de öyle. Bu yüzden şimdiden vazgeçemediklerim arasında yerini aldı bile. Uzun süreli saklamak istediklerimi Pocket'a, kısa süre sonra tekrar görmek istediklerimi ise Facebook'a kaydediyorum.

# Mogicons

Facebook'ta emoji kullanmanın etkileşimi artırdığı herkes tarafından bilinen bir gerçek artık. Facebook'un mevcut emoji klavyesi ise temel emojiler yönünden çok zayıf. Hareketli emoji konusuna daha fazla ağırlık vermeye başladılar ve bu durum bazılarının hoşuna gitmiyor. En azından ben daha sadece emojileri seviyorum. Bu uzantı ise facebook ile entegre çalışıyor. Emojileri el ile yazmam veya herhangi bir siteye girip kopyalamam gerekmiyor. Ekranda yer alan simgeye tıklayarak açılan listeden dilediğim emojiyi seçiyorum, kolayca içeriğe ekleniyor.

# Twitter Secret Emoticons

Mogicons'un Twitter versiyonu diyebiliriz. Üstelik daha geniş bir emoji arşivine sahip. Ve yine Facebook'ta olduğu gibi yazı yazdığımız kısımda beliren bir simgeye tıklayarak kolayca emoji seçebiliyoruz.

# Otomatik Youtube Reklamları Atla
(ismi mağazada bu şekilde yazdığı için ben de böyle yazdım)

Youtube'da karşısına çıkan reklamlardan hoşlanan kimse yoktur heralde. Reklam izlemeyi seven ve banner reklamlardan da hoşlanan birisi olarak ben bile rahatsız oluyorum bunlardan. Üstelik bu reklamlar kendisini zorla izlettiriyorsa ve sürekli aynı reklamları görüyorsak! İşte bizi bu beladan kurtaracak muhteşem bir uzantı var. Artık "reklamı geç" demeye gerek yok. Nasıl çalıştığını test etmek için onlarca video gezdim, 1 tane bile reklam görmedim. Kısacası test edildi, onaylandı. Uzantıyı henüz yükledim ancak kesinlikle vazgeçilmezlerimden birisi oldu bile. Eğer internetteki tüm reklamları engellemek istiyorsanız Adblock Plus 1 numaradır, ancak sadece Youtube reklamlarından kurtulmak istediğim için bunu tercih ediyorum.

# OneTab

Bazen pek çok sekmeyi aynı anda açtığımız ve sekmelerin arasında kaybolduğumuz olmuştur. Sizi bilmem ben sıklıkla yaşıyorum bu durumu. İşte böyle durumlarda açık olan tüm sekmeleri tek bir sekmenin içerisinde toplayan bir uzantı var. Daha sonra ister tek tek ister toplu olarak bu sekmeleri eski haline getirebiliyoruz. Üstelik daha sonra eklediğimiz sekmeleri ise ilk eklediklerimizden farklı olarak ayrı bir grupta topluyor. Hem zaman kazandıran, hem ferahlatan, hem de tarayıcımızın performansını artıran muhteşem bir uzantı.

# Nimbus Screenshot and Screencast

Her bilgisayarda ekran görüntüsü yakalama aracı mevcut. Ancak bu araçlar sadece ekranın görünen kısmının görüntüsünü yakalıyor. Eğer sayfanın tamamının veya en azından görünen kısmından daha fazlasınının görüntüsünü yakalamak istiyorsak böyle bir uzantıya ihtiyaç duyuyoruz. Bu uzantı ise bana göre en iyisi. Üstelik ekranın videosunu da çekebiliyorsunuz. Video yakalama özelliği ise sadece "sayfa içi" ve "tüm tarayıcı" olmak üzere 2 şekilde mümkün.

# VK Downloader

Vk.com Rusların Facebook'u olarak bilinen bir internet sitesi. Ancak Türkiye'de daha çok dizi ve film izlemek için kullanılıyor. Videoları indirmek istediğimizde ise Youtube ve benzerleri için uygulanan yöntemler bu sitede pek işe yaramıyor. Uzantı falan kurmadan video indirebilmek için sayfa kaynağına girip video dosyasının linkini bulmak gerekiyor ancak şimdi onu anlatmayacağım. Çünkü bu uzantı gerçekten çok iyi. Doğrudan videonun yanında indirme bağlantısını veriyor. Daha iyi performans için "IDM - Internet Download Manager" ile birlikte indirmeyi tavsiye ederim. IDM için de bir Chrome uzantısı var ancak program ile birlikte kurulduğu için IDM'den ayrıca bahsetmeyeceğim.

# Veri Tasarrufu

Google'ın kendi uzantısı. Tanıtımında "Ziyaret ettiğiniz sayfaları optimize etmek için Google sunucularını kullanarak veri kullanımını azaltır." diyor ancak bu kısmı ile pek ilgilenmiyorum. Bu uzantı yasaklı sitelere girmenize olanak sağlıyor. DNS değiştirmenize, VPN kullanmanıza falan gerek yok! Ülkemizde sık sık çeşitli internet sitelerinin yasaklandığı düşünülürse muhteşem bir uzantı gerçekten bu. Uzantı oluşturulurken yasaklı sitelere girmeye yarasın diye bir hedefleri var mıydı yoksa tamamen tesadüf mü orasını bilmiyorum. Ama tüm sitelerde işe yaradığını söyleyebilirim. Aynı işlevi yapan "Hotspot Shield" uzantısı da mevcut ancak emin olun bu ondan daha üstün, o yüzden ondan fazlaca bahsetmeye gerek görmüyorum.

Bunlara ilave olarak Facebook, Google+, Pinterest, Twitter gibi sosyal ağlar için paylaşım butonları, Evernote ve Microsoft Office gibi yardımcı araçlar, ve Twitter'da toplu olarak follow ve unfollow yapmanıza yarayacak araçlar da mevcut.

MUSTAFA ARSLAN

Etiketler: en iyi chrome eklentileri, ücretsiz chrome eklentileri, google chrome webstore, bedava chrome klentileri, kullanışlı chrrome eklentileri, google chroem eklenti tavsiyesi, google chrome eklenti mağazası, popüler chroem uygulamaları, popüler chrome eklentileri, google chroem eklenti indir, google chrome gerekli eklentiler, chrome en popüler uzantılar 2016, google chrome faydalı eklentiler uygulamalar, uzantılar, google chrome web mağazası en popüler uygulamalar.



Robotumuz bu yazıyı sizin için seçti! Hemen okumaya ne dersiniz?

5 yorum:

  1. Resim linkerinin üzeirne geldiğinde önizlemesini çıkaran bir tane vardı eskiden kullanıyordum. Şimdi onu ararken geldim buraya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç öyle bir uzantı kullanmadım. Bulabildiniz mi tekrar? İsmi ne?

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. İşe yarayacak uzantılar, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Neler yapabiliriz?

    Öncelikle İzmir Ajans olarak 2004 yılında kurulmuş ve hizmetlerine devam etmekte olan bir firma olduğumuzu, dolayısıyla deneme yanılma değil tecrübeyle hareket eden köklü bir firma olduğumuzu belirtmek isteriz. Genel olarak ürün, hizmet marka ve tantım konularında özellikle sosyal medya, video prodüksiyon ve internet bilişim alanında ve ayrıca fotoğraf çekiminde de tecrübeliyiz. Hizmetlerimize başlamadan önce sizlerin firkirlerini dinliyor, kendi tecrübemiz ve sizin hayalinizdekileri harmanlayıp, fikir alışverişlerinin ardından yol haritamizi belirleyip vaad edilen süre zarfında hizmetinizi gerçekleştiriyoruz. Yaptığımız hizmet ne olursa olsun, ihtiyacınız olanı sağlayacağımızdan emin olabilirsiniz. Yol haritasını çizerken isteklerinizi ve tasarrufunuzu ilk sıraya alıyoruz. Ömür boyu profesyonel iş ortağınız olacağız.

    Video Montaj ve Prodüksiyon

    Her firmanın tanıtımının yapılacağı bir hikayesi vardır. Bir firmayı kurmak, geliştirmek ve popülerleştirmekten geçen ilk yol tanıtım filmi çekiminden geçmektedir. Firmanızı popülerleştirmek ve yayıngınlaşmasını sağlamak için harika fikirlerimiz var. Siz hayallerinizi anlatırken biz ihtiyacınız olanı tespit edip, onu hayata geçirmek için elimizden gelene yapacağımızdan kuşkunuz olmasın. Sosyal medya ve internet hizmetleriyle video prodüksiyonü harmanyalıp ortaya çıkan en fes hizmetin keyfini çıkarmanız için sizi bekliyor olacağız.

    YanıtlaSil