Google Adwords'te Başarılı Metin Reklamlar Oluşturmak İçin 10 İpucu

Google Adwords'te doğru stratejiler uygulayarak başarı elde etmek de paranızı çarçur etmek de sizin elinizde. Google Adwords'te nasıl başarılı metin reklamlar oluşturulur? sorusundan yola çıkarak sizin için bu yazıyı hazırladım.

google adwords stratejileri, google adwords dersleri, google adwords ipuçları


Google Adwords'te Başarı İçin İpuçları:

1) Reklam başlığınızda anahtar kelimelere yer verin.
Reklam başlığında kullanacağınız anahtar kelimeler insanların sizi bulmalarına yardımcı olacağı gibi fark edilmenizi de sağlar. Örneğin "Online Çiçek Siparişi Ver" şeklinde bir başlık kullanarak online çiçek siparişi vermek için arama yapan kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Bu arada aşağıdaki örnekte gördüğünüz gibi url'de anahtar kelime kullanmak sizi öne geçirir. Domaininizde geçmiyorsa bile subdomain yardımıyla bazı kategorilerinizi ön plana çıkarın.

google adwords reklam uygulamaları, google adwords örnek reklam


2) Dikkat çekici başlıklar hazırlayın
Başlıklarınızda ilk harfleriniz büyük olsun: "Online alışveriş sitesi" yazmak yerine "Online Alışveriş Sitesi" yazın. Sayı ve noktalama işaretleri kullanılan metinler, kullanılmayan düz metinlere göre daha çok dikkat çeker: %50 İndirim, 24 Saatte Kargo, 9 Taksit, 3 Günde Teslim, 49,90'den Başlayan Fiyatlarla gibi ifadeler kullanın.

3) Sizi farklı kılan yönlerinizi vurgulayın
En Uygun Fiyat, 7/24 Müşteri Desteği, Hızlı Teslimat, İade Garantisi gibi sizi farklı kılan ve müşterinin ilgisini çekecek özelliklerinizi ön plana çıkarın

4) Fiyatları, promosyonları ve özel teklifleri belirtin
Ücretsiz Kargo, 9 Taksit İmkanı, İlk 3 Ay Bedava gibi teklifler insanları kendine çeker. Bu tarz teklifleriniz varsa aramalarda mutlaka kullanın.

5) Reklam uzantıları kullanın
Reklam uzantıları kullanarak reklam alanınızı genişletmiş ve rakiplerinizin alanını da daraltmış olursunuz. Reklam uzantıları kullanmak ücretsizdir. Bu hizmeti kullanarak site bağlantısı, yer, telefon, uygulama, inceleme, açıklama metni gibi ifadeler kullanabilir müşteriye doğrudan hitap edebilirsiniz. Dolayısıyla bu hizmetle birlikte tıklanma oranlarınızı ve kalite puanınızı arttırabilirsiniz.

google adwords reklam modelleri, google adwords örnek reklamlar, google adwords başarı ipuçları, google adwords dersleri


6) Negatif anahtar kelimeler kullanın
Belirli bir hedef kitleniz varsa, o hedef kitlenizin aramalarda kullanacağı ama sizin vermediğiniz hizmetleriniz için negatif anahtar kelimeler kullanın. Örneğin sadece belirli bir markanın sıfır (hiç kullanılmamış) beyaz eşyalarını satıyorsanız, ikinci el ve sizin satmadığınız bir markanın aramalarında çıkmak sizin için gereksiz bir harcama olur. Bütçenizi doğru yönetmek için bu kelimeleri eleyin.

7) Reklam bağlantısının müşteriyi doğru sayfaya yönlendirdiğinden emin olun
Tıkladığı bağlantıda aradığı ürünü bulamayan ziyaretçiler, istedikleri ürünü sitede aramak yerine hemen sayfayı terk ederler. O yüzden örneğin "dijital kamera" araması ile kazandığınız ziyaretçi bağlantıya tıkladığında dijital kameraların bulunduğu kategoriye yönlendirilmiş olsun.

8) Mobil cihaz kullanan müşterilere hitap edin
Reklamlarınızın mobil cihazlarda farklı görünebileceğini unutmayın. Bugün pek çok işletme reklam politikasını mobil ağırlıklı olarak şekillendiriyor. Mobil reklamlarda kullanıcıları web sitenizin mobil sürümüne yönlendirin. Mobil sürümünüz yoksa da mutlaka bu alandaki eksikliğinizi giderin. Mobil internet kullanım oranları giderek artıyor. Bu yüzden mobil kullanıcıyı sakın gözardı etmeyin!

google adwords cep telefonu reklamları, google adwords reklam stratejileri, google adwords başarı ipuçları, google adwords örnek uygulamalar


9) Müşterilerinizi işlem yapmaya teşvik edin
Fırsatı Kaçırmayın, Satın Al, Hemen Ara, Sipariş Ver, Gözat, Şimdi Üye Ol, Kaydol gibi mesajlar insanları harekete geçirir. Bu tür ifadeler kullanarak insanları reklamlarınıza tıklamaya sevk edebilirsiniz.

10) Denemeler yapın
Her reklam grubunda üç ila dört reklam oluşturup her birinde farklı bir mesaj kullanarak, en iyi performansı gösterenin hangisi olduğunu öğrenin. Adwords, en iyi performans gösterenleri daha sık yayınlamak için reklamları otomatik olarak dönüşümlü yayınlar.

MUSTAFA ARSLAN

dijital reklamcılık teknikleri, dijital pazarlama taktikleri, google adwords ipuçları, google adwords dersleri, adwordste başarılı reklamlar hazırlamak, googleda nasıl başarılı oluruz, şirketler için google adwords stratejileri, google adwords reklamları nasıl oluşturulur, yeni başlayanlar için adwords önerileri



Robotumuz bu yazıyı sizin için seçti! Hemen okumaya ne dersiniz?

Hiç yorum yok: